Era Meiji (1868 - 1912) to okres radykalnych zmian w Japonii. Poprzednicy - ród Tokugawa - to około dwa wieki izolacji Japonii od reszty świata. Przyczyniło się to do spowolnienie, wręcz zatrzymania, rozwoju gospodarki oraz upadku międzynarodowego handlu. Okres Meiji wiąże się z ponownym odrodzeniem handlu z państwami Zachodu oraz rozkwitu japońskiej gospodarki jak i samej Japonii. Jednym słowem - ERA WIELKICH REWOLUCJI ORAZ ZMIAN!
Różnice kulturowe, tradycyjne, savoir-vivre czy samego zachowania między Japonią, a Ameryką i krajami zachodnimi przyczyniły się do przyswojenia przez Kraj Kwitnącej Wiśni - w dziedzinie biznesu oraz handlu - zachodnie technologię, mimo to, nadal musiał mieć na uwadze upodobania japońskich klientów. IV wiek, Era Meiji, Ginza (dzielnica położona w głównej część Tokyo), Arinobu Fukuhara - były farmaceuta marynarki japońskiej, założył PIERWSZĄ w Japonii aptekę z farmaceutykami zachodnimi. Ginza zawsze były miejsce, gdzie spotykały się wyższe grupy społeczne m.in urzędnicy państwowi, artyści oraz samurajowie! "Ta awangardowa jak na owe czasy apteka z olbrzymim zapleczem badawczo - rozwojowym była pionierem w łączeniu Wschodniej estetyki i systemu wartości z Zachodnimi technologiami i metodami pracy." Najpiękniejsza. Sama nazwa Shiseido oznacza "chwałę ziemi, która nas żywi, jest źródłem życia i inspiruje tworzenie nowych wartości" i pochodzi z konfucjańskiej "Księgi Wróżb" oraz odzwierciedla jej misję - powołanie sztuki i nauki na potrzeby piękna.
W roku 1897 nastąpił wielki przełom na łamach apteki - promocja "Eudermine" zapoczątkowała sprzedaż kosmetyków w Shiseido.
"Sztandarowy produkt firmy Shiseido, którego pierwszą wersję wypuszczono na rynek w 1897 roku. Wspomaga odnowę komórek skóry, utrzymuje odpowiedni poziom wilgotności i reguluje metabolizm komórek naskórka. Silnie nawilża i wygładza skórę. Pachnie piwonią, przez co wykazuje także działanie aromaterapeutyczne. Polecane do skóry szarej, zmęczonej, przesuszonej, ze zmarszczkami. W zależności od stanu skóry można ją przetrzeć nasączonym wacikiem lub wklepać Eudermine w skórę." Wizaż.
Już w 1893 roku w aptece można było kupić pierwsze, japońskie witaminy w tabletkach "Kakkegen".
Początkowy kanon piękna Japonki oraz "zalecany" makijaż to blada twarz, czerwone kreski na powiekach oraz czerwone usta, czarne cienkie brwi - wszystko zaczęło się zmieniać z przybytkiem "nowinek" z Zachodu. Pierwszymi kosmetykami sprzedawanymi przez Shiseido była pasta do zębów i pudry "Hana" oraz "Kaede", który były o wiele zdrowsze od tych zachodnich oraz nawiązywały do zmieniających się wzorców japońskich i stosowania się do wzorców kultury zachodniej.
"W 1902 r. w aptece Shiseido otwarto pierwszą w Japonii pijalnię wody sodowej wzorowaną na tych, które Arinobu widział podczas swej podróży po Stanach Zjednoczonych.. Zainteresowanie jego klientów nowinkami sprawiło, że Arinobu postanowił wprowadzić do sprzedaży równie rzadki w tych czasach w Japonii produkt, a mianowicie lody. Wraz z nowoczesnym stylem życia zmianie uległy pradawne tradycyjne japońskie wzorce męskości i kobiecości. Zastąpiły je nowe : "modan boi" - "mobo", czyli nowoczesny chłopak oraz "modan gau", w skrócie "moga", czyli nowoczesna dziewczyna. Jednymi z ówczesnych "mobo" byli synowie założyciela firmy Roso (1892 - 1946) i Shinzo Fukuhara ( 1883 - 1948), którzy w roku 1924 założyli Japońskie Towarzystwo Fotograficzne. Dzięki nim sztuka ta stała się jednym z dominujących trendów japońskiego modernizmu starającego się przełamać bariery pomiędzy sztukami pięknymi a sztuką użytkową.. W roku 1915 Shinzo Fukuhara zastąpił ojca na stanowisku prezesa firmy. Jednymi z pierwszych jego posunięć były zmiana profilu firmy na kosmetyczny, rozpoczęcie produkcji pierwszych japońskich perfum oraz utworzenie działu projektowego, którego wkrótce został szefem. Zmienił także sposób w jaki Japończycy zaczęli postrzegać kosmetyki. Odtąd stały się one jednym z wyznaczników zdrowego, zachodniego stylu życia. Dopiero od 1987 r. firma ponownie rozpoczęła produkcję farmaceutyków by zgodnie ze swą filozofią "przyczynić się do poprawy zdrowia i dobrobytu swych klientów". Od 1991 r. sprzedaje ona także hypoalergiczny ryż dla cierpiących na alergię atopową stanowiącą największe wyzwanie współczesnej alergologii." Najpiękniejsza.
W 1921 roku Shiseido postawiła sobie 5 zasad, których będzie się trzymać:
1. Uczciwość.
2. Szacunek dla klientów.
3. Wspólny dobrobyt oraz koegzystencja.
4. Stabilność i wytrwałość w realizacjo długotrwałych planów.
5. Jakość.
Zobaczcie jak jak Shiseido się rozwinęło! Na dzień dzisiejszy jest już ponad 25 000 tysięcy sklepów! Nie dziwne. Dlaczego? Każdy z właścicielu przechodził indywidualne szkolenie w oparciu o te 5 zasad. W 1937 roku wprowadzono program lojalnościowy dla klientów - obecnie uczestniczy w nim 9 milionów osób z całego świata - zwał się "Klub Kamelii". Powstało również logo firmy Shiseido - Kwiat Kamelii - inspirowany wówczas najlepiej sprzedającym się produktem - Kameliowym olejkiem do włosów. Dość istotną rolę odgrywał również wice - przewodniczący Shinzo Fukuhura (pomysłodawca logo), który założył również Galerię Shiseido - do teraz najstarsza w Japonii!
Obecnie Centra Badawcze Shiseido znajdują się w Azji, Europie, Ameryce i jak wiadomo w Japonii. Strategia firmy nastawiona jest na multikulturalizm. Prowadzą badania jakościowe i ilościowe oraz badania piękna od strony fizjologicznej, filozoficznej i psychologicznej! Shiseido posiada również wiele produktów uniseksualnych, co jest kolejną zaletą.
Filozofia firmy opiera się na właściwej pielęgnacji skóry, niżeli tuszowaniu jej niedoskonałości.
Dużo produktów firmy Shiseido możecie znaleźć u Ber de Ver - od szamponów po kremy BB. Konkurencyjnie ceny, najtańsza rejestrowana przesyłka i oczywiście oryginalne azjatyckie, głównie japońskie produkty! Dodam jeszcze, że jest to polski sklep z siedzibą w Japonii. Prowadzi go przesympatyczna Agnieszka, która zawsze służy dobrą radą, pomocą i pięknie zapakowanymi przesyłkami! :) Nie chwaląc się, ale - poszczęściło mi się, ponieważ mam okazję z nią współpracować.
Mam nadzieję, że post Wam przypadł do gustu! Standardowo - zapraszam do komentowania bloga! ^^
Źródła:
Shiseido,
artykuł M.Kowalczyk z Najpięniejsza.
Początkowy kanon piękna Japonki oraz "zalecany" makijaż to blada twarz, czerwone kreski na powiekach oraz czerwone usta, czarne cienkie brwi - wszystko zaczęło się zmieniać z przybytkiem "nowinek" z Zachodu. Pierwszymi kosmetykami sprzedawanymi przez Shiseido była pasta do zębów i pudry "Hana" oraz "Kaede", który były o wiele zdrowsze od tych zachodnich oraz nawiązywały do zmieniających się wzorców japońskich i stosowania się do wzorców kultury zachodniej.
"W 1902 r. w aptece Shiseido otwarto pierwszą w Japonii pijalnię wody sodowej wzorowaną na tych, które Arinobu widział podczas swej podróży po Stanach Zjednoczonych.. Zainteresowanie jego klientów nowinkami sprawiło, że Arinobu postanowił wprowadzić do sprzedaży równie rzadki w tych czasach w Japonii produkt, a mianowicie lody. Wraz z nowoczesnym stylem życia zmianie uległy pradawne tradycyjne japońskie wzorce męskości i kobiecości. Zastąpiły je nowe : "modan boi" - "mobo", czyli nowoczesny chłopak oraz "modan gau", w skrócie "moga", czyli nowoczesna dziewczyna. Jednymi z ówczesnych "mobo" byli synowie założyciela firmy Roso (1892 - 1946) i Shinzo Fukuhara ( 1883 - 1948), którzy w roku 1924 założyli Japońskie Towarzystwo Fotograficzne. Dzięki nim sztuka ta stała się jednym z dominujących trendów japońskiego modernizmu starającego się przełamać bariery pomiędzy sztukami pięknymi a sztuką użytkową.. W roku 1915 Shinzo Fukuhara zastąpił ojca na stanowisku prezesa firmy. Jednymi z pierwszych jego posunięć były zmiana profilu firmy na kosmetyczny, rozpoczęcie produkcji pierwszych japońskich perfum oraz utworzenie działu projektowego, którego wkrótce został szefem. Zmienił także sposób w jaki Japończycy zaczęli postrzegać kosmetyki. Odtąd stały się one jednym z wyznaczników zdrowego, zachodniego stylu życia. Dopiero od 1987 r. firma ponownie rozpoczęła produkcję farmaceutyków by zgodnie ze swą filozofią "przyczynić się do poprawy zdrowia i dobrobytu swych klientów". Od 1991 r. sprzedaje ona także hypoalergiczny ryż dla cierpiących na alergię atopową stanowiącą największe wyzwanie współczesnej alergologii." Najpiękniejsza.
W 1921 roku Shiseido postawiła sobie 5 zasad, których będzie się trzymać:
1. Uczciwość.
2. Szacunek dla klientów.
3. Wspólny dobrobyt oraz koegzystencja.
4. Stabilność i wytrwałość w realizacjo długotrwałych planów.
5. Jakość.
Zobaczcie jak jak Shiseido się rozwinęło! Na dzień dzisiejszy jest już ponad 25 000 tysięcy sklepów! Nie dziwne. Dlaczego? Każdy z właścicielu przechodził indywidualne szkolenie w oparciu o te 5 zasad. W 1937 roku wprowadzono program lojalnościowy dla klientów - obecnie uczestniczy w nim 9 milionów osób z całego świata - zwał się "Klub Kamelii". Powstało również logo firmy Shiseido - Kwiat Kamelii - inspirowany wówczas najlepiej sprzedającym się produktem - Kameliowym olejkiem do włosów. Dość istotną rolę odgrywał również wice - przewodniczący Shinzo Fukuhura (pomysłodawca logo), który założył również Galerię Shiseido - do teraz najstarsza w Japonii!
Obecnie Centra Badawcze Shiseido znajdują się w Azji, Europie, Ameryce i jak wiadomo w Japonii. Strategia firmy nastawiona jest na multikulturalizm. Prowadzą badania jakościowe i ilościowe oraz badania piękna od strony fizjologicznej, filozoficznej i psychologicznej! Shiseido posiada również wiele produktów uniseksualnych, co jest kolejną zaletą.
Filozofia firmy opiera się na właściwej pielęgnacji skóry, niżeli tuszowaniu jej niedoskonałości.
Dużo produktów firmy Shiseido możecie znaleźć u Ber de Ver - od szamponów po kremy BB. Konkurencyjnie ceny, najtańsza rejestrowana przesyłka i oczywiście oryginalne azjatyckie, głównie japońskie produkty! Dodam jeszcze, że jest to polski sklep z siedzibą w Japonii. Prowadzi go przesympatyczna Agnieszka, która zawsze służy dobrą radą, pomocą i pięknie zapakowanymi przesyłkami! :) Nie chwaląc się, ale - poszczęściło mi się, ponieważ mam okazję z nią współpracować.
Źródła:
Shiseido,
artykuł M.Kowalczyk z Najpięniejsza.
O boziu.. kocham ten wpis!
OdpowiedzUsuńA Ty! Po raz 19871671536146514 pękam z zazdrości i gratuluję takiej pasjonującej współpracy z Ber de Ver!
Hoho jestem zainteresowana także podobnymi wpisami z historią innych azjatyckich marek! <3
Nasza Azjatoholiczka pnie się w górę :DD super!
Dziękuję! Bardzo cieszę się, że wpis się mega spodobał! ^^
Usuń<3
Usuń...chapeau bas... Znakomita opowieść - merytorycznie i porywająco. Podoba mi się, filozofia firmy a szczegolnie "sztandar" pięciopunktowy- szacunek dla klienta...mmm! Juz wiem skąd moja namiętność do tej marki!;)
OdpowiedzUsuńJejku! Dziękuję! :) Bardzo mi miło :)
UsuńŚwietny ^^ Myślę, że powinnaś zrobić taką "firmową" serię :) naprawdę fajnie wpasowało się w "Twój blogowy styl" a zarazem było kosmetycznie :)) Kocham ten post ^^
OdpowiedzUsuńAjajaja! Szalona! :)
Usuńjakość plus cena <3 na Tajwanie dostępne są też limitowane produkty przeznaczone tylko na ten rynek, nie wiem z czego to wynika :3
OdpowiedzUsuńZ potrzeb klientów danego regionu ;) :D Jak CI się żyje na Tajwanie? Opowiadaj!
UsuńPost przewspanialy! A juz w ogole wspaniale mi sie Toba wspolpfacuje!
OdpowiedzUsuńSeria marek bedzie swietna!
Moze bede cos wiedziala to podpowiem, ale przy Twojej wiedzy jestem daleko w tyle!
Ahhh, Kochana! Dziękować <3
UsuńKosmetyki Shiseido są w strefie moich marzeń. Obserwuję bloga i witam w gronie mikołajkowych boxiarek :)
OdpowiedzUsuńDzień Dobry! :*
UsuńFajnie jak można ugryźć kawałek historii ;) Ceny u Ber są najlepsze! I ta obsługa klienta! :D
OdpowiedzUsuńBa ^^
UsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńO Shiseido słyszałam wiele, ale nigdy od tej strony. Ciekawa lektura, jak i marka. Bardzo podobają mi się zasady jakie wyznają twórcy kosmetyków.
OdpowiedzUsuń