wtorek, 10 listopada 2015

Typy Japończyków jakich możesz spotkać w Kraju Kwitnącej Wiśni.

Czy wszyscy Japończycy są tacy sami? Oczywiście, że nie. Poniżej przedstawiam Wam 6 typów mieszkańców KKW, jakich możecie spotkać podczas Waszego pobytu w Japonii ^^
1. POMOCNY HITO -  z jap. hito oznacza osobę pomocną. Owa persona zawsze pomaga cudzoziemcom, którzy są w niebezpieczeństwie, aby gaijin dobrze wspominał podróż do Japonii. Mówiąc szczerze zbyt długie przebywanie z hito może być męczące, dlatego też cudzoziemcy unikają takich osób. Jego obecność może stać się kłopotliwa, gdy zaczyna być uciążliwie uprzejmy i pomocny. Mimo to jest jedną z przyjaźniejszych osób dla turystów. Zawsze służą dobrą radą, pomogą wskazać drogę, odprowadzić do obranego przez nas celu. Hito to osoby przyjazne z natury - i dla Japończyków, i dla gaijinów.

2. ŁOWCA GAIJINÓW - myślę, że tą osobę zna każdy cudzoziemiec mieszkający w Japonii. Dość dużo osób przebywających w KKW może potwierdzi, że była usidlona co-najmniej przez jednego "huntera". Raczej nic przyjemnego dostawać obskurne wiadomości. Oczywiście, nie ma niczego złego z interesowaniem się cudzoziemcami i obcą kulturą, albo uważaniem zagranicznych mężczyzn albo kobiet za szczególnie atrakcyjnych. Problem pojawia się wtedy, gdy "łowców" nie interesują osoby, który przebywają w jego otoczeniu - tylko wygląd, charakter cudzoziemca. Często taki typ Japończyka wiąże się z gaijinami na pokaz. Dlaczego? Dla Japonii to my mamy "egzotyczną" urodę i jesteśmy kimś nowym.


3. MIĘDZYNARODOWY NINJA - wyobraźcie sobie, że pracujecie z jakąś osóbką już bardzo długo w pracy. Zaprzyjaźniliście się z nią. No ogół jest to osoba skryta, cicha, wstydliwa, ale (!) pewnego dnia na imprezie firmowej odkrywa przed Wami swoje zdolności - mówi biegle po angielsku, okazuje się, że żył kilka lat poza granicami swojego kraju. Tacy właśnie są Międzynarodowi Ninja - ukrywają swoje zdolności. Nie chcą się wyróżniać ani robić "zgiełku" wokół własnej osoby. Takie "Przyczajone tygrysy, ukryte smoki". 

4. THE WANNABE WESTERNER (Naśladowca Zachodu (?)) - fajnie, gdy Japończyk interesuje się obcą kulturą i narodem, a zwłaszcza naszym, prawda? Nauka obcego języka, podróże to wszystko rozszerza horyzonty kulturowe. Wszystko pięknie i ładnie, ale w Japonii też możemy się  natknąć na osobę, która twierdzi - mówiąc kolokwialnie, że - "Japonia jest do dupy". Czekaja tylko na moment, kiedy będą mogli wyprowadzić się stąd. Często przebywają w barach dla gaijinów i rozmawiają z nimi opowiadając jacy to Japończycy są sztywni i źli. Nie będą z Tobą rozmawiać po japońsku, ani o Japonii. 

5. ANGIELSKI WAMPIR - wydaje się być podobny do Wannabe Westerner. Z tym, że Angielski Wampir to osoba podchodząca zimno do cudzoziemców, z wielkim dystansem. Nie mają złych intencji. Często po prostu testują swój angielski. Niestety nie zwracają uwagi na to, że nie każdy będzie chciał z nimi rozmawiać. Często konwersacja staje się monologiem, gdyż to on opowiada o sobie, a Ty stoisz ich kiwasz głową. 

Źródło: Japantoday.com


16 komentarzy:

  1. Ten międzynarodowy ninja przypomniał mi o gościu, który, ubrany jak przystało na ninję, przebiegał obok jak wracałam z pracy.;D Tak kilka razy go spotkałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. 1, 2, 3- ok, da się przeżyć~~ Hito w sumie taka zabawna postać xd
    4 i 5 chyba bym zbyła nie bawiąc się w sugerowanie, bo nie dla mnie owijanie w bawełnę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cóż... Ciekawe. O tym nie wiedziałam. W sumie, to jednak mogłam się domyślić. Niektórzy są zafascynowani swoją kulturą, inni - zachodu, czy sąsiednich państw, a jeszcze inni widzą same negatywy. Osobę taką jak hito znalazłam chyba w jakiejś książce, bądź serialu (nie pamiętam ;-; )... Kiedy zagłębiałam się w to bardziej, zauważyłam, że może być to niesamowicie uciążliwe. W sumie - nie dziwię się cudzoziemcom.
    Post, jak zwykle, fajnie napisany. Wkradło się parę literówek, których nie mogę teraz znaleźć, ale nie rzucały się one w oczy. ^^ Oh, znowu muszę wszystko nadrobić... Ale - zrobię to z przyjemnością.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cały czas się uśmiechałam jak to czytałam! Bardzo interesujący wpis :))) lubię takie ciekawostki z przymrużeniem oka :D

    OdpowiedzUsuń
  5. uśmiałam się - dobry opis :)
    Osobiście miałam do czynienia (czyt.pracowałam) z japończykami - ale na ziemiach UK :) Dziwne to osoby, jednakże nie da się ich nie lubić :) Kaleczą język który nie jest ich narodowym - tak że nawet angielski jest trudny do zrozumienia ;p Mają swój świat, ale potrafią się w piękny sposób (powiedzmy niewidoczny) dostosować do warunków w jakich muszą bytować... Fajny tekst ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. Na wstępie miało być sześć typów ,a są pięć. >.<
    W ogóle nie dziwią mnie te typy, bo często je można spotkać obojętnie gdzie w świecie. Dla mnie najlepsze jest to,że nikt nie zaatakuje Cię za to, że całujesz się z osobą tej samej płci,pokazujesz jaki ty piękny i bystry, bo są tak dobrze wychowani. Szkoda,że u nas w Polsce tego nie ma w 100 procentach.
    Wpis bardzo ciekawy i czekam na kolejne wpisy! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Opsss... Mała literówka! :D

      Usuń
  7. Jakbym była w Japonii to taki pomocny hito bardzo by się przydał bo podejrzewam że ciężko byłoby mi ogarnąć co gdzie jest i sama bym się szybko zgubiła :P

    OdpowiedzUsuń
  8. A "hito" nie oznacza po prostu człowieka? ;P

    OdpowiedzUsuń

Szablon wykonała Sasame Ka z Sayonara Namida